au2:ONE har en inbyggd RFID-läsare vilket innebär att RFID-taggar kan användas för föraridentifiering. Detta är särskilt bra för bilar som har flera förare.
Steg 1. När man startar bilen börjar enheten pipa och blinka för att påkalla förarens uppmärksamhet.
Steg 2. Lägg ID-taggen horisontellt emot mitten på enheten enligt bilden nedan.
Steg 3. När taggen har registrerats slutar enheten att pipa och FörarID lyser med fast sken. Då registreras resan i förarens namn.
OBS! Kom ihåg att koppla RFID nr. till användaren, se guiden här: Hur registrerar jag mina ID-taggar?

Om man upplever att det är svårt att tagga sig så kan det hjälpa att lägga taggen emot mitten på enheten.
Därefter fortsätter man att hålla taggen mot enheten (ca 3 sek) medan man drar den sakta åt vänster tills att det piper till.
Behöver du hjälp? Skicka in ett ärende direkt i portalen.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov